فرمولی که انسان را زیبا می سازد

3375889941 4145157367

مروری بر فرمول گیاهی چین (جیاوی سی ووتنگ) Jia wei si wu tang
جیاوی سی ووتنگ یک فرمول گیاهی چین باستان است که از هزاران سال پیش به وجود آمده است کاربرد این فرمول چهار گیاهی 4 herbs آنمی (کم خونی) از همه رقم می باشد.
این فرمول چیزی شبیه به اریتروپوئیتین می باشد که در بیماران دیالیزی برای کم خونی می دهند اعضای این فرمول Ingredients عبارتند از :
Shu Di Huang
Bai shao
Dang Gui
Chuang xiong
کلمه Jia wei که اول فرمول می آید یعنی از 600 سال پیش یک اصلاحاتی در این فرمول شده است هسته ی این فرمول در واقع si wu tang می باشد Si یعنی 4 wu یعنی گیاه تنگ یعنی جوشانده .

آیا واقعاً فرمول گیاهی در دنیا هست که انسان را زیباتر کند؟

متأسفانه … بله یک فرمول مقدس که هزاران سال پیش دانشمندان و فلاسفه طب چین برای کم خونی اختراع کرده اند امروزه بدست ایرانیان  از میهمانی های شمال شهر و بله جاهای دیگر سر در آورده.

افسوس …… همین دکترهای ایرانی بودند که در ونکوور کانادا این فرمول را در اختیار کاباره ها و اونجوری ها بعنوان داروی Cosmetic  (زیباسازی) قراردادند و آنرا عملاً در نسخ خود برای آن خانمها تجویز کردند افتخارات این پزشکان آن بود که می گفتند هزاران سال است که چین این فرمول را برای آنمی (کم خونی و رنگ پریدگی)  به کار می برد و این ما بودیم که آنرا برای زیباسازی صورت و لبها به کار بردیم و اینرا اختراعی از خود می دانستند .

3169334565 2264503003

واقعیت این است که خوردن این فرمول ظرف سه روز در اشخاص سفید باعث پیدایش یک سرخ و سفیدی دلفریبی می گردد، سرگونه ها قرمز و پوست شفاف و حالات سایه دور چشم و اطراف لبها به طرز شگرفی خوش رنگ می گردد و دیگر نیازی به آرایش احساس نمی گردد، در اشخاص سبزه رنگ پوست سایه ای از قرمزی و شفافیت و پوست به گونه ای تغییر می یابد که شخص تصور می نماید که 2 یا 3 درجه سفیدتر شده است .

امادوام این حالات دوست داشتنی تنها 26 روز است و بعداً باید دوباره آنرا بخورد .

اگر حقیقت را بخواهید این دارو هیچ نوع عارضه ای ندارد بلکه خواب انسان، پریود ماهانه تنظیم  می گردد و اصولاً کلی تر بگوییم هر عارضه ای که قبلاً در بیمار بود که ناشی از کم خونی بود مثل سردرد، بی خوابی، رنگ پریدگی، مرده رنگی، دردهای مفاصل، بهبود می یابد.

این فرمول دارویی اثرات جالبی در درمان بیماریهای روحی دارد برای اضطراب، نگرانی، اندوه و غصه مفت تعریف غصه مفت آن است انسان دائماً منتظر حوادث ناگوار است که بعد از سالها هرگز حتی یکی از آن حوادث هم پیش نمی آید در حالیکه غصه آن را شخص خورده و سالها از اضطراب آن حوادث خیالی خواب به چشم نیاورده مثل خانمی که همواره از اینکه پسرش در راه مدرسه تصادف کند اضطراب داشته، پسر این خانم اینک 55 سال دارد و هنوز آن حادثه برایش پیش نیامده.

ببینید یک فرمول دارویی که این همه خواص مفید دارد فقط برای سرخ و سفید شدن و جنبه آرایشی به کار گرفته شده .

3264033518 2486045043

اینک به کتابهای Text امریکائی، کانادایی، و چینی در مورد این فرمول نگاه می کنیم
1- اثر شفافیت پوست این فرمول چگونه است؟ اگر به این خاصیت بخواهید پی ببرید اول باید اثرات یک فرمول مهم بیماریهای پوستی مثل Liang shu Si wu Tang را مطالعه کنید خواص این فرمول درمان بیماریهای اگزما پسوریازیز وراش قرمز است نقطه اثر این فرمول بوست است.
2-قرمزی خوشرنگ سر گونه با چه مکانیزمی ایجاد می شود ؟
آیا رتیگولوسیت ها افزایش یافته و گلبولهای قرمز بیشتری به وجود می آید؟
آیا کمبودهای فقر آهن واسید فولیک یا سایر فاکتورهای خون ساز برطرف می شوند ؟آیا حمل اکسیژن را سریعتر و کارآمدتر می کند؟
این فرمول 2 کار اساسی می کند
1- پوست را شفاف می سازد Semi Skin Transparent یعنی پوست مثل کریستال شفاف تر می گردد پس آنچه از ورای پوست و عمق کمی از آن می گذرد یعنی خون باید نمایانتر گردد .
2- کلترالها را فعال می سازد.
کلترالها عروق جانبی زیر پوست می باشند که با این فرمول خون بیشتری از خود در شبکه عروقی زیر پوستی عبور می دهند و جمع این مکانیسم ها یعنی شفافیت و فعال شدن کلترالها باعث نمای سرخ و سفید شدن گونه ها و لبها می گردد.
کلترالها عروق سطحی پوست و اصولاً هر عضوی کلترال دارد که اگر فعال شوند هم عضو مربوطه کارآمد تر می گردد و هم خواص مفید دیگری دارد مثلاً در انفارکشن میوکارد بله اگر کلترالها فعال شوند که مکانیسم طبیعی هم هست و می شوند عروق مسدود و نیمه مسدود جبران می شوند.

2552374320

FORMULAS THAT TONIFY THE BLOOD

Disorders of the blood can be divided into three basic types: blood deficiency, blood stasis, and blood loss. (A fourth aspect is heat in the blood level.) Although each type has its own distinct characteristics, they often blend into one another. Chronic blood deficiency commonly leads to blood stasis, blood stasis can lead to a reduction in the production and circulation of blood (known and “bad blood preventing the generation of new blood “ ); and blood loss is one of the most common etiologies of blood deficiency.

The formulas in this section are used in treating conditions due to blood deficiency.

فرمول های در این قسمت که منظور ما در اینجا فقط Si wu tang است ضایعاتی را برطرف می نماید که مربوط به کم خونی می باشد این مشکلات عبارتند از : کم خونی، ضعف، گیج گیج راه رفتن، یک صورت رنگ پریده، زبان بی رنگ، لبهای کم رنگ ، ناخن های خشک و شکسته ، اضطراب درونی، پوست خشک و خارش دار، بیخوابی، یبوست، دوره طولانی پریود (بیش از 5 روز)، در حالی که مقدار کمی ترشح خارج می گردد مواد مترشحه کم رنگ، نبض در اینها thin pulse است .

The reader is referred to chapter 2 for formulas that treat blood –level heat, chapter 10 for formulas that transform blood stasis, and chapter 11 for formulas that stop bleeding.

Common indications of blood deficiency include dizziness, vertigo, a pale and lusterless complexion, a pale tongue and lips, dry and cracked nails, palpitation, dry and itchy skin, insomnia, constipation, long menstrual cycles with scanty, pale flow, and a thin pulse. Clinically, a condition of blood deficiency is often encountered in women due to the loss of menstrual blood, or in and patient who has lost blood or suffered from chronic malnutrition.

4037832010

Four-Substance Decoction
Si wu tang
(shu di huang)
(bai shao)
(dang gui)
(chuan xiong)

INDICATION: Dizziness, blurred vision, lusterless complexion and nails, generalized muscle tension, irregular menstruation with little flow or amenorrhea, per umbilical and lower abdominal pain, a pale tongue and a thin and wiry or thin choppy pulse. Also used for menorrhagia, hard abdominal masses with recurrent pain, restless fetus disorder, or lochioschesis with a firm and painful abdomen and sporadic fever and chills.
With the appropriate presentation, this formula may be used in treating such biometrically – defined disorders as primary dysmenorrheal, irregular menstruation, anemia of various etiologies, threatened miscarriage, post partum weakness, insufficient lactation, urticaria, and neurogenic headache.

کاربرد این فرمول در گیجی، دید تار، رنگ پریدگی، شکستگی ناخن، بی نظمی قاعدگی با ترشح کم یا اصلاً از بین رفتن پریود، درد اطراف ناف و زیر شکم، خونریزی شدید، درد راجعه، و درمواردی که بی قراری جنین در زن حامله در کار است restless fetus ترشحات زیاد و تب و لرز بعد از زایمان .

به طور خلاصه کاربرد این فرمول بیشتر در این موارد می باشد:

قاعدگی دردناک، (70 درصد زنان و دختران جوان این مشکل را دارند) بی نظمی قاعدگی، کم خونی به هر علت، تهدید به سقط، ضعف بعد از زایمان، شیر نداشتن بعد از زایمان، حساسیت پوستی و سردرد عصبی . حالا از شما میبرسم ایا فرمولی با این همه خواص باید صرفا به زیبائی اختصاص یابد ؟ جالب ترین قسمت این مقاله انستکه اقایان در خرید و خوردن این فرمول از خانمها سبقت گرفته اند.

رفرنس ها: منابع

 Chinese herbal medicine

Formulas & strategies Dan Ben sky & Ran Dall Barolet

Check Also

یائسگی و طب سوزنی

    ‎Nasser Tabesh‎ MD     طب سوزنی اهواز  November 2014 یائسگی و طب سوزنی دکتر …

۶ دیدگاه ها

  1. سلام ازکجامیتونم این داروجیاوی سی ووتنگ ازکجاپیدامیشه؟ممنون میشم راهنمایی کنین؟

  2. سلام قیمتش چنده و چجوری میتونم تهیه ش کنم?

  3. سلام داکتر صاحب این چهار گیاه را به فارسی میشه نام ببرید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *